Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pojednanie o čakrách

Čakry sú energetické centrá, ktoré sa spájajú s našim telom či vedomím. V sanskrte označuje slovo čakra koleso alebo disk. Energetické centrá sa viažu k určitým vnútorným žľazám a každá čakra reprezentuje rôznu úroveň vedomia.
Ilustračný obrázok.

Samotné ľudské telo má sedem základných čakier, ktorými sú zdola nahor tieto energetické centrá: koreňová čakra, sakrálna čakra, pupočná čakra, srdečná čakra, hrdelná čakra, čelová čakra, korunná čakra. Jednotlivým čakrám sa v umeleckej podobe pre odlíšenie prisudzujú rôzne farby - farby dúhy.

Ilustračný obrázok.

Nasledovný popis základných siedmich čakier v tele vychádza z mojich laických skúseností s nimi, ktoré sa snažím stále prehlbovať, a skúseností s energiou Kundalini - haďou silou, ktorá pri prebudení stúpa popri chrbtici z jej základne do hlavy a "von", pričom sa aktivujú postupne všetky energetické centrá. Preferujem v tomto viac osobné zážitky než spoliehanie sa a unášanie nejakými zväčša ezoterickými čítaníčkami.

Kundalini.

Prvá čakra - koreňová, Muladhara

Muladhara je základná čakra, ktorá sa nachádza niekde medzi análnym otvoríkom a pohlavnými orgánmi. V rámci žliaz sa spája s nadobličkami. Ako prvé miesto, kde cítim tlak pri prebudení Kundalini, sú práve nadobličky. Je to veľmi výrazný fyzický pocit a nemá ďaleko od pocitu bolesti. Koreňová čakra nás spája s hmotným svetom, je na ňu viazané prežitie a stabilita v rámci tejto ríše - Matrixu. Je to proste základ, z ktorého hadia sila stúpa hore. Moja skúsenosť je aj taká, že energia z nej nešla smerom hore, ale dolu, kedy ma to ťahalo do "podsvetia"; vtedy je to veľmi nepríjemný pocit a človeku napadá iba jedno - už si pre neho idú démonkovia, lebo bol zlý chlapec/dievča/transgender.

Muladhara.

Druhá čakra - sakrálna, Swadhisthana

Swadhisthana sa nachádza nad pohlavnými orgánmi. Ja ju volám "pohlavná" čakra, pretože sa spája s rozmnožovacími orgánmi a pohlavnou žľazou. Pri prebudení tejto čakry môže mať človek chuť šáhnout si rukou pod sukňu a fyzicky dosiahnuť niekoľkominútovú vrcholnú blaženosť. Neraz som tomu čelil, a pár krát som úspešne podľahol. Swadhisthana je spojená so sexualitou a príťažlivosťou, tak niet divu, že tam paža ide sama. V súvislosti s jej prebudením sa vám môžu v hlave zjavovať ľudia, ktorí vás fyzicky priťahujú. Ja by som jej ako symbol priradil obrátený pentagram, pretože sa týka živočíšnej stránky bytia, programu rozmnožovania. Sakrálna čakra môže vyvolať silné pudové dráždivé reakcie.

Tretia čakra - pupočná, Manipura

Pupočnú čakru nájdeme v okolí pupku a žalúdka. Nazval by som ju kľudne ohnivá čakra, pretože ma zvykne silno páliť a vyvoláva vo mne telesné kŕče. Spája sa s pečeňou. Je to čakra emócií, ale taktiež zámeru. Jej oživenie vo mne vyvoláva predstavu solárneho kotúča. Keď ma začne páliť, je to predzvesť toho, že sa mi "spustí" pamäť a začnem sa hrabať vo svojej minulosti spojenej so vzťahmi s ľuďmi. Taktiež som mal pri jej zapálení pocit, že sa spája so solárnym božstvom, cez ktoré sa napájame na nepomenovateľný zdroj. Spojil som sa vďaka nej so Svetlonosom. Páli ma takisto vtedy, keď chcem niečo vo svojom živote zmeniť. Prvá, druhá a tretia čakra tvoria fyzicko-emočné centrá a sú základnými centrami práce pre čiernych mágov. Sú to v podstate akési animálne centrá a u drvivej väčšiny ľudí fungujú zväčša iba tieto tri čakry, aj to asi dosť pochybne. Tieto tri energetické centrá, ak správne nefungujú a je tam blok, doháňajú ľudí k rozmnožovaciemu pudu, k pudovej pohlavnej rozkoši, k nekontrolovateľnému uspokojovaniu svojich základných fyzických potrieb a k dosahovaniu egoistických zámerov.

Manipura.

Štvrtá čakra - srdečná, Anaháta

Srdečná či srdcová čakra sa nachádza v hrudníku vo výške srdca. Viaže sa na týmus - detskú žľazu. Pri aktivácii tohto energetického centra som najskôr mával nepekné stavy. A stále občas mávam. Prejavujú sa ako pocit chladu v srdci. Je to bolestivé a veľmi nelahodné. Niekedy mi toto centrum tak pulzuje, že mi ide roztrhnúť hrudník. Deje sa to najmä pri prechádzaní si nepríjemnými citovými skúsenosťami s ľuďmi, ktorí človeku silno zasiahnu do života. Povedal by som, že je to aj čakra traumy - pokiaľ nie sú traumy v súvislosti so vzťahmi s ľuďmi vyriešené, je to bolestivý proces. Dostávam do nej občas blesky a mávam pocit, že zinfarktujem a že to v tomto Matrixe rovno zabalím. Mám však s jej otvorením aj pekné skúsenosti, najmä keď som s úsmevom na tvári prechádzal "cez" gvardiena bázne - vtedy mi vybuchla a zažil som duchovný orgazmus, alebo keď sa zmierujem so smrťou, na ktorú v ten okamih myslím. Anaháta je prostredníkom medzi tromi spodnými a tromi hornými čakrami. Je to stred "hmotného" tela a stred nášho ducha. Pokladám ju za kľúčové centrum, ktoré zodpovedá za vnútornú rovnováhu.

Anaháta.

Piata čakra - hrdelná, Višuddhi

Hrdelná čakra sa nachádza v krku medzi krčnou jamkou a ohryzkom. Jej žľazou je štítna žľaza. Je to centrum komunikácie v najširšom zmysle slova. Je to energetické centrum prejavu nášho vnútra navonok. Spája nás s vonkajším svetom. Zodpovedá za umelecký prejav, kedy svet ducha "zhmotňujeme" vo fyzickom svete. S touto čakrou mám skôr nepekné skúsenosti - asi nie som v dostatočnom súlade s Matrixom alebo čo. Neviem zosúladiť svoje vnútorné bytie s "vonkajším" svetom, ktorý je konsenzom vnímania celého ľudstva. Jednoducho tam mám nejaký nesúlad a prejavuje sa to bolestivou formou. Od istého obdobia ma taktiež opustila tvorivosť a nie som už pár rokov schopný sa poriadne "umelecky" angažovať. Pri aktivácii tejto čakry mávam často pocit, že mi niečo slizké vylieza z hrdla, pričom ma to dusí. Raz ma dokonca toto centrum pri prebudení hadej sily tak bolelo, že som ihneď dostal zápal nosohltana, ktorý bol neznesiteľný a musel som ho dlhodobo liečiť.

Višuddhi.

Šiesta čakra - čelová, Adžňa

Šiesta čakra sa nazýva aj tretie oko či vnútorné oko a nachádza sa uprostred čela nad koreňom nosa. Spája sa s podmozgovou žľazou. Jej externým symbolom je Horovo oko. Nazval by som ju oko vnútorného Lucifera. Priradil by som jej ako symbol pentagram s cípom otočeným smerom hore. S Adžňou mám zatiaľ najkrajšie možné skúsenosti. Je to čakra vnútorného poznania, internej gnózy. Keď mi hadia sila prechádza tretím okom, nastáva v mojej tekvici explózia. Tento proces zvyknem nazývať čakrové osvietenie - iluminácia. Človek vidí so zavretými očami všade svetlo - pekne sa to prejavuje v tme. Prebudenie čelového energetického centra vo mne vyvoláva pocity duchovnej rozkoše, pocity, že všetkému podstatnému rozumiem. Stávam sa zjednoteným s kozmom, s celkovým bytím, skutočným Kristom (nie falošným chtonicko-židokresťanským, do riti!). Niekedy sa mi tretie oko tak rozžhaví, že mi vždy niečo praská v mojom matrixovskom mozgu. Občas sa rozpadnem na atómy. Mal som už niekoľko krát aj nepríjemný zážitok s prebudením Luciferovho či Kristovho oka, a vtedy som dostal extrémne silnú bolesť do hlavy. Avšak pozitívny treťoočný efekt si neviem vynachváliť.

Adžňa.

Siedma čakra - korunná, Sahasrára

Sahasrára sa nachádza na temene hlavy a vyššie. Je to najvyššia čakra v ľudskom tele. Spája sa so šuškovitým telieskom. Je to výstupné energetické centrum, cez ktoré prúdi hadia sila ďalej, do "univerza". Moje skúsenosti so Sahasrárou sú také, že keď do nej vstúpi hadia energia, páli ma vrch hlavy, respektíve lebky, a nie je to vždy najpríjemnejší pocit. Silno to tam vibruje. Dostávam sa do ohromnej telovej paralýzy. Niekedy zažívam tak intenzívne pocity neznáma, že nechýba veľa, aby som úplne nezošalel. Snažil som sa už aj napojiť ešte niekam vyššie, do nadtelesných oblastí kozmickej energie, ale zvyknem tam cítiť akúsi bariéru a nechce ma to pustiť ďalej, čo je aj pochopiteľné, keď to všetko nemám poriadne ani zmáknuté. Sahasrára je pre mňa záhadou a skrýva nejaké tie tajomstvá nášho bytia. Siedma, šiesta a piata čakra sú považované za duchovné centrá.

Sahasrára.

Hadia sila Kundalini

Kundalini je pojem, ktorý má vyjadrovať energetického hada zvinutého v základni chrbtice, ktorý v procese prebudenia stúpa v otáčavom pohybe popri chrbtici smerom hore. Symbolom Kundalini je kaduceus - dva hady prepletené okolo magickej tyče, pričom tieto hady predstavujú mužskú a ženskú energiu.

Kundalini a kaduceus.

U väčšiny ľudí sa Kundalini počas života neprebudí - spí. Ľudia žiaľ ani často nevedia, že niečo také existuje. Pamätám si, že prvý krát som hadiu silu prebudil náhodou, keď som ležal v posteli a pracoval som s pohlavnými predstavami. Potom som to začal robiť ináč, uvedomenejšie. Niekedy sa mi čakry otvoria spontánne, najmä tretie oko a Sahasrára - vtedy to využijem tak, že zastavujem vnútorný monológ a svet okolo mňa sa začne ohýbať a rozpadať, ale nemám toto úplne zvládnuté. Myšlienky dokážu byť zákerná vec a to je snáď "trvalý boj" na celý život. Pri prebudení Kundalini mi zvyknú pukať isté súčiastky v chrbtici a v dolnej časti lebky. Zažil som brutálne skvelé čakrové stavy, nekomentovateľné splynutie s absolútnom, kedy sa čas zrúti sám do seba, a zopár ich bolo aj veľmi temných, kedy proste cítite, že by to mohlo byť aj inak. Toť nejaké tie moje malé osobné skúsenosti s energetickým hadom a čakrami.

Kundalini a osvietenie.

ĎALŠIE POJEDNANIA NÁJDEŠ TU.

---

Ďalšie informácie nájdeš na facebook stránke "Strážca poznania" - klikni tu.

Strážca poznania.

KONIEC!

Autor: Mário Oláh | pátek 26.1.2018 10:51 | karma článku: 20,40 | přečteno: 1227x
  • Další články autora

Mário Oláh

Liber Mage & Psychonaut: Zlatý prach a zvláštny meditačný stav

Lokálny šaman prezývaný Aston Martin, ktorého som stretol na divokej undergroundovej hudobnej párty, mi daroval syntetický kryštalický prášok zlatej farby zvaný Zlatý prach.

8.12.2020 v 11:37 | Karma: 14,27 | Přečteno: 981x | Ostatní

Mário Oláh

Virtuálna realita (report)

Vďaka pranksterovi Daykillovi a Vrastislavovi sa mi naskytla vhodná príležitosť otestovať bytie v dostupnej modernej virtuálnej realite.

18.9.2020 v 13:22 | Karma: 15,57 | Přečteno: 750x | Ostatní

Mário Oláh

Klávesovo-vizuálne skeče

S hudobníckym kamarátom Špajtelom sme vytvorili súbor miniatúrnych muzikálnych videí, kde sú využité niektoré aktuálne ksichtovo-transformačné možnosti populárnej aplikácie zvanej Messenger.

14.8.2020 v 8:49 | Karma: 14,41 | Přečteno: 302x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #3

Vďaka magickej rastline sily zvanej Yebovka sa moje vedomie ocitlo v budúcnosti a videl som veci, ktoré popisujem na nasledujúcich halucinoriadkoch.

19.7.2020 v 17:31 | Karma: 14,50 | Přečteno: 714x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #2

Futuristické vidiny, ktoré ľudskej rase cez článok sprostredkujem, mi počas nokturnálnej meditácie premietol do predstáv bizarný démon futurizmu zvaný Kokondo, ktorý sa mi z ničoho nič zjavil pred panvou.

4.7.2020 v 14:56 | Karma: 14,36 | Přečteno: 559x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

  • Počet článků 186
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2196x
"Som Nikto, a predsa existujem," prehovoril Frater Neminem.

Nájdeš tu pár článkov o okultizme, satanizme, elitnej pedofílii, demiurgovi Saturnovi, tajných spoločnostiach, globálnej agende, filmovej a hudobnej agende, o psychonautických zážitkoch zmenených stavov vedomia, ďalej zväčša necudné poviedky, "poéziu", zverejnené zápisky z magického denníka Fratera Saepesa, opis snov a iné veci a rôznorodé hovadinky!
Autor si vyhradzuje právo na prezentáciu svojho pohľadu na svet.
Pre zdieľanie ďalších užitočných informácií slúži platforma na Telegrame zvaná Strážca poznania.