Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Inteligentný klávesový simulátor Perfect Piano: urob si z mobilu hudobný nástroj

Perfect Piano (Úžasný klavír) je aplikácia pre mobilné telefóny/tablety s Androidom, ktorá simuluje klávesový nástroj. V článku rozoberiem, čo táto appka prakticky ponúka. Môže to inšpiratívne poslúžiť pre hudobných bádateľov.

Aplikáciu Perfect Piano mám v mobilnom telefóne nainštalovanú niekoľko rokov. Donedávna som ju však vôbec nepoužíval, pretože som na ňu nemyslel a riešil som iné veci. Keď som raz sedel v čakárni u doktora a predo mnou čakalo dvadsať pacientov, dal som si do uší sluchátka a pustil som si na mobile hudbu. Pri scrollovaní obrazovky som si túto zabudnutú appku všimol, vypol som pustenú hudbu a otvoril som ju. Začal som si len tak "brnkať" na simulovanej klaviatúre a uvedomil som si, že sa mi otvárajú nové možnosti, ako sa hudobne realizovať. Od tohto momentu som začal Perfect Piano otvárať stále častejšie a svoj mobil som začal používať ako plnohodnotný klávesový inštrument. Mobilný telefón s Úžasným klavírom by sa dal možno použiť aj ako kuriózny nástroj v hudobnej skupine.

Aplikácia ponúka funkcie ako reverb (ozvena), sustain control (ovládanie dozvuku tónu) + pedál na lište, vibrate (chvenie zvukov) či zapnutie metronomu. Je možné mať zapnuté pomenovanie jednotlivých klávesov s konkrétnymi tónmi a malú lištu s celou klaviatúrou, ktorá ukazuje výrez časti klaviatúry, ktorú hráč práve používa k hraniu. Chýba mi tu ovládanie dynamiky klávesov, kedy by bolo možné podľa sily úderu hrať tóny silnejšie alebo slabšie, ale možno že je to vec skôr technická než softvérová, no neviem. Klaviatúra môže byť zobrazená buď jedna alebo aj dve pod sebou, pričom na každú klaviatúru je možné nastaviť rôzny zvuk; tiež je tu možnosť zapnúť obrazovku s konkrétnymi akordmi, pričom akordy je možné hrať jedným prstom, alebo dať mód pre dvoch hráčov, kedy sú klaviatúry zrkadlovo zobrazené. Medzi zvuky, ktoré si interpret môže vybrať, patrí klavír v rôznych úpravách (napríklad akustický, bright, koncertný, elektrický, Kawai, Fazioli a podobne), organ, music box, rhodes, synth, xylofón, akustická gitara, synth bass, husle, sláčikový súbor, harfa, trúbka, flauta, sólový square zvuk, sitar, koto a rôzne klávesové syntetizátorové zvuky a iné (takzvané VIP a INVITE) zvuky. Módy ako Learn To Play (Učenie sa hrať) či Multiplayer Game som nikdy nevyužil, iba samotné individuálne hranie. Hranú hudbu je možné v aplikácii priamo zaznamenať, a to buď vo forme MIDI alebo pomocou telefónneho mikrofónu. Aplikácia ponúka aj platenú verziu, ja využívam bezplatnú verziu.

PRAKTICKÉ UKÁŽKY

Nahral som na telefóne Samsung Galaxy S5 Mini zopár kratučkých úryvkov, na ktorých demonštrujem nejaké tie možnosti Perfektného piana. Jedná sa o dvanásť odlišných ukážok. Vo väčšine ukážok som nepoužil klasický klavírny zvuk, keďže sa k danej hudbe nehodil. Vo všetkých skladbách hrám tóny prevažne palcami oboch rúk.

1. Orchestrálna Dream Theater suita zo skladby Illumination Theory:
Prvá ukážka je sláčikový úryvok zo skladby Illumination Theory od progmetalovej kapely Dream Theater. Používam klaviatúru v dvoch radoch. Na oboch klaviatúrach mám nastavený husľový zvuk a rovnaké oktávy. Mám zapnutý reverb, vibrate a sustain control. Zobrazovanie pomenovania klávesov nepoužívam. Husľový zvuk je vynikajúci a preto hranie sláčikových partov v aplikácii je potešujúce.

2. Sitarové demo Budha na drogách:
Ďalší úryvok zvaný Budha na drogách je v podstate improvizácia s použitím sitarového zvuku. Opäť používam reverb, vibrate a sustain control - tieto funkcie mám často či až výlučne zapnuté pri hraní úryvkov, a takisto využívam často dve klaviatúry. V tejto skladbe mám zapnutý na hornej lište pedál, ktorý predlžuje dozvuk tónov. Spodná klaviatúra ponúka nižšie tóny ako vrchná. Zvuk sitaru je fantastický a patrí medzi moje najobľúbenejšie soundy.

3. Progresívne demo Daimónovo oko:
V treťom demonštratívnom úryvku Daimónovo oko kombinujem zvuk huslí na hornej klaviatúre s takzvaným dance trance zvukom nastaveným na spodnej klaviatúre. Hudba je inšpirovaná progresívnym rockom a je to akási sláčikovo-synthová suita v durovej atmosfére, ktorú aplikácia zvukovo krásne zvláda.

4. Octavarium téma od skupiny Dream Theater:
Podobne ako prvá ukážka je aj tento úryvok hudbou od kapely Dream Theater, a to zo skladby Octavarium. Na hornej klaviatúre mám nastavený zvuk flauty, na spodnej zvuk huslí. Niekedy je dosť náročne hrať tóny, ktoré sú na klaviatúrach hrané priamo nad sebou, pretože sa palce, ktorými hráč hrá, trochu bijú a stačí neopatrný dotyk na displeji a dôjde k pokazeniu hudby, lebo môže zaznieť iný tón či nezaznie vôbec; treba trénovať tak, aby to bolo čisté a parádne. Flautový zvuk je taktiež skvelý.

5. Organovo-sláčiková hudba Adagio g mol:
Tento úryvok je založený na klasickej (vážnej) hudbe od Tomasa Albinoniho zvanej Adagio g mol. Kombinujem tu dva zvuky, a to organ na spodnej klaviatúre a husle na hornej klaviatúre. Prvá polovica skladby je hraná len s organovým zvukom, druhá polovica využíva organový i sláčikový zvuk. Zvuk organu je super. Skladba vyžaduje viac ako dve oktávy, čo zvyšuje náročnosť na presné triafanie sa do požadovaných klávesov. Klaviatúry pri hraní tohto kúsku nie sú symetricky rozložené, horná klaviatúra je posunutá inak ako dolná a orientovanie sa v hraní tónov spoločne na oboch klaviatúrach vyžaduje trošku tréningu.

6. Neon Demon téma:
Úryvok je hudobnou témou z filmu Neon Demon. Je to synthová skladba s malým tónovým rozsahom, v ktorej používam zvuk dance trance na hornej klaviatúre a zvuk pulse wobbler na dolnej klaviatúre. Klaviatúry ani tu nie sú symetricky rozložené, a to kvôli tomu, aby sa mi pri hraní ľavý palec neprekrýval s pravým palcom. Pri učení sa hrať v Perfect Piano je dobré najskôr začať na klaviatúre s malým rozsahom tónov, kedy kvôli väčšej ploche klávesov sa lepšie učí čisto hrať.

7. Elektricko-klavírne demo Sen o Svetlonosovi:
Skladba Sen o Svetlonosovi využíva zvuk elektrického piana. Dozvuk tónov je predlžovaný pomocou pedálovej funkcie. Pri hraní tohto úryvku mám zapnutú aj lištu s rozsahom klaviatúry, pričom si počas skladby posúvam na lište dolnú klaviatúru o oktávu nižšie, pretože tam potrebujem hrať nižšie tóny. V skladbe je celkovo rýchlejší sled tónov za sebou, a takéto hranie vyžaduje trpezlivosť hráča a dlhšie nacvičovanie.

8. Romantické demo Žena a muž:
Aj v tomto úryvku som použil zvuk elektrického piana. Táto romantická hudbička vyžaduje veľký tónový rozsah a hráč pri hraní otestuje svoju výdrž a trpezlivosť, ak chce vedieť zahrať skladbu čisto. Prvá polovica skladby sa hrá na pravej strane klaviatúry, druhá polovica prevažne na ľavej strane.

9. Square sólo Okultné prstíky:
Úryvok zvaný Okultné prstíky je ukážkou rýchleho hrania tónov oboma palcami na striedačku. Rozsah tónov je malý. Na dolnej klaviatúre mám nastavený zvuk low string, na hornej sólový square zvuk. Na spodnej klaviatúre som stlačil palcami dve klávesy, pričom oba palce som potiahol smerom hore, aby tóny zostali aktivované - je dobre, že Perfect Piano túto možnosť ponúka. Potom som zahral sólovú časť na hornej klaviatúre, pričom súčasne zneli aj tie dva aktivované tóny dole. Keď som sólovú časť dohral, stlačil som tie dva aktivované tóny, aby sa vypli.

10. Eyes Wide Shut téma:
V ukážke s hudobnou témou z filmu Eyes Wide Shut (Široko zatvorené oči) používam v prvej časti tracku klavírny zvuk, v druhej časti znie husľový podmaz a sólová linka má synthový zvuk. Je to najdlhší úryvok spomedzi mojich praktických ukážok.

11. Pentagram (5 miniukážok):
Pentagram je "experimentálna" kompilácia piatich krátkych miniukážok plynule "nadväzujúcich" na seba. V prvom úryvku zvanom "Ázijský čarodej jediaci Kung Pao" využívam techniku hrania ukazovákom a prostredníkom jednej ruky na hornej klaviatúre a podklad tvoria prednastavené akordy hrané palcom druhej ruky. Vo zvyšných úryvkoch používam palcovú techniku. Zvuky, ktoré som tu využil, sú synth, akustická gitara, elektrické piano, low string, music box a organ.

12. Isisina guľa (hudobná téma zo Simpsonovcov):
Posledným praktickým trackom je music-boxová ukážka zvaná Isisina guľa, čo je hudobná téma z amerického seriálu Simpsonovci. V Simpsonovcoch je Isisina guľa staroveká hracia skrinka, ktorej melódiu ľudská bytosť nepočula tisíce rokov. Na obidvoch klaviatúrach je nastavený rovnaký zvuk, pričom na spodnej klaviatúre sú nastavené nižšie tóny.

ZÁVER

Inteligentný klávesový simulátor Perfect Piano pre mobilné telefóny a tablety so systémom Android je aplikácia, ktorá podľa mňa uspokojí chúťky niektorých muzikálnych skúmateľov, ktorým nestačí používať klasický kláves. Ale tiež slúži ako zábavka pre hocikoho, kto túto aplikáciu pozná.

POZRI SA NA ĎALŠIE ČLÁNKOVÉ VÝTVORY TU.

---

Ďalšie informácie nájdeš na facebook stránke "Strážca poznania" - klikni tu.

KONIEC.

Autor: Mário Oláh | čtvrtek 5.3.2020 11:05 | karma článku: 14,56 | přečteno: 795x
  • Další články autora

Mário Oláh

Liber Mage & Psychonaut: Zlatý prach a zvláštny meditačný stav

Lokálny šaman prezývaný Aston Martin, ktorého som stretol na divokej undergroundovej hudobnej párty, mi daroval syntetický kryštalický prášok zlatej farby zvaný Zlatý prach.

8.12.2020 v 11:37 | Karma: 14,27 | Přečteno: 981x | Ostatní

Mário Oláh

Virtuálna realita (report)

Vďaka pranksterovi Daykillovi a Vrastislavovi sa mi naskytla vhodná príležitosť otestovať bytie v dostupnej modernej virtuálnej realite.

18.9.2020 v 13:22 | Karma: 15,57 | Přečteno: 750x | Ostatní

Mário Oláh

Klávesovo-vizuálne skeče

S hudobníckym kamarátom Špajtelom sme vytvorili súbor miniatúrnych muzikálnych videí, kde sú využité niektoré aktuálne ksichtovo-transformačné možnosti populárnej aplikácie zvanej Messenger.

14.8.2020 v 8:49 | Karma: 14,41 | Přečteno: 302x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #3

Vďaka magickej rastline sily zvanej Yebovka sa moje vedomie ocitlo v budúcnosti a videl som veci, ktoré popisujem na nasledujúcich halucinoriadkoch.

19.7.2020 v 17:31 | Karma: 14,50 | Přečteno: 714x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #2

Futuristické vidiny, ktoré ľudskej rase cez článok sprostredkujem, mi počas nokturnálnej meditácie premietol do predstáv bizarný démon futurizmu zvaný Kokondo, ktorý sa mi z ničoho nič zjavil pred panvou.

4.7.2020 v 14:56 | Karma: 14,36 | Přečteno: 560x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

  • Počet článků 186
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2196x
"Som Nikto, a predsa existujem," prehovoril Frater Neminem.

Nájdeš tu pár článkov o okultizme, satanizme, elitnej pedofílii, demiurgovi Saturnovi, tajných spoločnostiach, globálnej agende, filmovej a hudobnej agende, o psychonautických zážitkoch zmenených stavov vedomia, ďalej zväčša necudné poviedky, "poéziu", zverejnené zápisky z magického denníka Fratera Saepesa, opis snov a iné veci a rôznorodé hovadinky!
Autor si vyhradzuje právo na prezentáciu svojho pohľadu na svet.
Pre zdieľanie ďalších užitočných informácií slúži platforma na Telegrame zvaná Strážca poznania.