Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Liber Mage & Psychonaut: Ayahuasca a šesť stupňov vnútornej turbulencie

Ayahuasca je posvätná rastlina, ktorá je považovaná za jednu z najmocnejších síl pre človeka. Dokáže človeku odhaliť, čo je zač, čo sa v ňom skrýva.

Moje rozhodnutie vyraziť do Peru nastalo ešte pred pár mesiacmi. Lákalo ma spoznať tradičných indiánskych peruánskych šamanov, navštíviť krajinu z druhého konca sveta, dať si ayahuascu a využiť v najlepšej možnej miere to, čo sa mi tam ponúkne.

 

Cesta do Peru

V novembri roku 2016 som sa vybral do Peru, krajiny nachádzajúcej sa na západnej strane Južnej Ameriky, v ktorej bolo akurát leto. So skupinkou ľudí z Čiech a Slovenska pod dozorom sprievodcov a zároveň organizátorov akcie som mal absolvovať očistnú kúru spojenú s indiánskymi šamanskými rituálmi, kaktusovou procedúrou a ayahuascovou sériou niekoľkých výletov do interných dimenzií uchopiteľných ľudskými bytosťami. V Peru doposiaľ funguje systém tradičného indiánskeho šamanizmu.

 

Prípravná diéta

Samotnému exodu do Peru predchádzala prípravná diéta spočívajúca v nekonzumovaní niektorých typov potravín či jedál, napríklad nejedenie bravčového a hovädzieho mäsa, strukovín, čokolád, mliečnych výrobkov, orieškov či sušeného ovocia, aby bolo telo dostatočne očistené od toxínov, ktoré by mohli mať nepriaznivý vplyv na nasledujúci proces zameraný na katarziu organizmu. Vhodné je jesť veľa ovocia, ktoré organizmus všeobecne prečisťuje.

 

Púšť Ica a kaktus San Pedro

Pred samotným ayahuascovým procesom odohrávajúcim sa v amazonskej džungli som sa pár dní zdržiaval v niektorých silových miestach Peru. Navštívil som spolu s ďalšími európskymi šťastlivcami túžiacimi po zmene púšť Ica, resp. púštnu oázu, v ktorej som za dozoru peruánskych horských šamanov konzumoval kaktus zvaný San Pedro. San Pedro je jednou z posvätných indiánskych rastlín obsahujúcich alkaloid meskalín. Popravde, najskôr som ani nevedel, že to, čo pijem, je psychoaktívna medicína San Pedro. Jediné, čo som z informácií od šamanov zachytil je, že šlo o nejakú liečivú medicínu a bol som v tom, že je bez psychedelických účinkov na vedomie. Keď som si večer po vypití dávky kaktusu ľahol na zem, už sa zozimilo, a keďže som bol naľahko oblečený, skoro som zmrzol. Medzitým som sa dostával do ľahkých snových stavov, neuvedomujúc si vlastne, že to spôsobuje kaktus. Šamani zatiaľ tancovali okolo ohňa a spievali a hrali šamanské piesne. Keď sa už nočná zima nedala vydržať, zaliezol som do stanu, kde som mrzol naďalej až do rána. Pitie San Pedra bolo súčasťou prípravy na neskoršiu konzumáciu ayahuascy.

 

Andy

Mojou ďalšou zastávkou sa stali Andy, kde bola večer ešte väčšia zima ako na púšti. V noci ma nezohrialo ani niekoľko vrstiev oblečenia. Pochutnal som si na pár lístočkoch peruánskej koky. Rituál so San Pedrom sa zopakoval a účinky kaktusu boli ešte silnejšie. V noci pri ohni tancovalo a bubnovalo niekoľko spoluúčastníkov výletu. Fascinoval ma pohľad na šamana dona Renza, ktorý zároveň bubnoval a hral na Panovej flaute a poskakoval si pritom do rytmu.

 

Nazca

V Nazce som videl slávne obrazce vyryté v zemi, prastaré pohrebisko dávnych šamanov zvané Necropolis či staré pyramídy, ktoré boli objavené iba nedávno. Šamanské kostry v Necropolise musia byť neskonale šťastné, že sa na ne chodia pozerať stádečká ľudí, ktoré z toho majú šou. Za pohrebiskom a na pyramídach som si dal kaktus, aby bola príprava na amazonskú lianu smrti čo najefektívnejšia.

 

Peruánska pláž a Pacifik

Keď som sa nachádzal v pobrežnom peruánskom meste, odskočil som si na pláž a okúpal som sa v Tichom oceáne. Keď sa na pobreží zotmelo, vtieravá zima ma otravovala aj tam.

 

Sen s démonickou témou, ktorou to neskončilo

Keď som spal v hoteli na polostrove Paracas, mal som démonický sen. Snívalo sa mi, že som v hotelovej izbe, v ktorej som skutočne spal. V izbe so mnou boli traja mladí muži. Bola noc a chystali sme sa ísť spať. Ľahol som si do dolnej časti poschodovej postele, presne na to miesto, v ktorom som pred snívaním zaspal. V sne nado mnou ležal obézny chlapec. Chlapca posadol démon. Niečo si mrmlal (súviselo to s číslom šesť), zoskočil na mňa z hornej postele a škrtil ma. Kričal som o pomoc. Dvaja muži spiaci v izbe sa prebudili a dali tlsťocha zo mňa dole. Tlsťoch mal žiarivé oči biele. Potom som sa ocitol v byte na Newtown street v Zerethe. Pustil som nepanne Márii a synovcovi videokazetu, na ktorej mala byť nahratá scéna, ktorá sa mi udiala s tlsťochom. Vo videu, ktoré malo mať trištvrte hodinu, bolo ukázané uzavretie paktu s démonom. Sen som porozprával istej účastníčke, ktorá mi rozprávala o jej príhodách s reptiliánskymi bytosťami. Žena mi na to povedala, že v tej izbe sa muselo kedysi odohrať niečo démonické. Ktovie.

 

Amazónia

Ja a dohodnutá partia pátračov po hlbších zážitkoch so sprievodcami sme sa v nevyhnutnom momente vybrali do amazonského pralesa, aby sme podstúpili za podpory amazonských šamanov šesťdňový ayahuascový rituál vnútorného otrasu.

 

Ayahuasca ako magická rastlina

Ayahuasca sa vzťahuje k rastline druhu Banisteriopsis caapi. Táto rastlina pripomína molekulu DNA alebo dvoch prepletených hadov. Podľa amazonských Indiánov umožňuje ayahuasca človeku opustiť iluzórny svet, v ktorom žije. Používa sa na terapeutické účely. Má zlepšovať zrak, posilňovať intelekt a rozvoj svalstva. Otvára človeku bránu do podvedomia, ktoré pred ním často skrýva všelijaké srandy. Väčšinou sa ayahuasca kombinuje s ďalšími rastlinami kvôli dosahovaniu istých účinkov. Súčasťou ayahuascy, ktorú som pil, mala byť psychoaktívna rastlina chakruna obsahujúca halucinogén DMT. Videl som obe tieto rastliny rásť v amazonskej prírode. Obvyklé pri ayahuasce je zvracanie, a niekedy sa ľudia aj doserú. Ide o čistiaci proces.
Ayahuasca má zrejme na každého človeka jedinečný účinok. Každému ukáže to, na čo je človek naladený a otestuje jeho schopnosti so sebou pracovať v zmenenom stave vedomia.
Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú užiť ayahuascu, je viacero. Niektorí si chcú pomocou nej zlepšiť svoj zdravotný stav, zbaviť sa chorôb, očistiť si telo od toxického hnusu a podobne. Iní majú oveľa skromnejšie ciele, napríklad pochopiť celú existenciu a bytie, získať schopnosť komunikovať s rastlinami, otvoriť si cestu k neobmedzenému zdroju peňazí, splynúť s absolútnom a tak. Spísal som si zoznam svojich malých prianí a bol som pripravený zrealizovať ich v praxi.

 

Turbulencia jedna: Skrýša ustráchaného červa

Keď som s účastníkmi ayahuascovej ceremónie dorazil do Amazónie, ubytovali sme sa v chatrčiach. Prvý deň v amazonskom pralese ubehol rýchlo a večer sa v drevenej miestnosti vyhradenej na spoločenské účely konal rituál. Horských šamanov tu vystriedali šamani amazonskí. Každú ceremóniu riadili šamani menom don Chairó a don Cecílio. Zdali sa byť mlčanlivejší a menej odviazaní ako horskí šamani, ktorí mi podávali kaktus. Každý deň vo večerných hodinách sa konala jedna ceremónia. Spolu ich bolo šesť.
Na prvej ceremónii sme dostali od sprievodcov krátke organizačné pokyny a nejaké informácie o ayahuasce. Pri pôsobení liany je možné pracovať s energetickými centrami, predýchavať ich, čistiť a aktivizovať. Každé centrum zodpovedá za iné schopnosti a oblasti života, napríklad centrum v bruchu umožňuje človeku pozrieť sa na svoje minulé životy, tretie oko umožňuje pracovať s intuíciou, centrum v hrudi podporuje medziľudské vzťahy a podobne.

Keď sa ceremónia začala, jeden zo šamanov očistil každého účastníka vypľutím akejsi tekutiny na hlavu účastníka dva krát po sebe a urobením magického gesta. Potom účastníci chodili z pravej strany po jednom k šamanovi a pili ayahuascu. Chuť ayahuascy je horká a odpudivá. Nábeh medicíny trvá zväčša od pol hodiny do hodiny. Ceremónia sa vždy začínala vo večerných hodinách a končila tesne po polnoci.

Po podaní ayahuascy som si s ostatnými účastníkmi ľahol na matrac na zem. Bolo vhodné zakryť sa niečim alebo sa navliecť do spacáku. Niektorí mali strach alebo sa cítili nervózne, pretože nevedeli, čo sa bude diať. Účinky ayahuascy som začal pociťovať pomerne skoro. Plný sebeckého očakávania som si v mysli začal opakovať zámery, ktoré chcem dosiahnuť, ako napríklad pochopenie podstaty života, videnie minulých životov, vyletenie z tela, videnie energií vo vesmíre, odstránenie škodlivých programov a ťažkých energií, zlepšenie zraku, definitívne zbavenie sa strachu a neviem čo ešte.
Najskôr som sa dostával do mierne nepríjemných stavov, ale podarilo sa mi ich zvládnuť a naladiť sa na pokoj. Strach tam niekde v pozadí však stále striehol. Asi po hodine začal prvý človek z ayahuascy vracať. Postupne sa k nemu pridávali ďalší vracajúci a vzniklo tak grcajúce divadlo, ktoré ma v istom momente začalo baviť počúvať. Nadobudol som pocit, že moje telo sa rozťahuje a sťahuje a v duchu som sa ubezpečoval, že všetko je v poriadku a nie je sa čoho báť. Pritom som si stále pripomínal svoje zámery, ktoré chcem zrealizovať. Šamani začali po čase spievať. Najskôr som počul dva šamanské hlasy, ktoré sa rozšírili na tri a viac hlasov. Tá hudba bola fascinujúca. Zvuky, ktoré do toho vracajúci vydávali, boli pompézne. Mne zle nebolo, ale keby mi nevoľno bolo, tak by som sa tam svojim zvukovým prejavom pri grcaní dokonale hodil.

Ako som sa tak bavil na dáviacich symfóniách, pocítil som v sebe energiu, ktorá vo mne ticho driemala a teraz bol správny čas, aby vystúpila na povrch. Tou energiou bol strach. Strach razom dosiahol takú intenzitu, že väčšiu si už ani neviem predstaviť. Prišiel v čase, keď som si myslel, že už nič zvláštne nezažijem. Moje egoistické očakávania boli rázom rozdupané na prach. Vzostupu strachu predchádzala scéna, kedy som sa zameriaval na svoje oči a mal som pocit, že sa mi na ne sústredí akási čierna bytosť. So strachom u mňa nastali vizuálne predstavy, kde moje vedomie cestovalo temnými tunelmi v odtieňoch čiernej farby. Plazil som sa cez ne ako ustráchaný červ. V tuneloch sa otvárali rôzne dvierka a z nich vyliezalo niečo, nejaké entity, čo ma strašili. Toto prostredie bolo tak desivé, že maximálne možne posilnilo horor, ktorý som prežíval. Strach ma doslova fyzicky paralyzoval a cítil som sa ako zatratené stvorenie. Ten strach vo mne predtým driemal a teraz som ho zobudil. Je to sviniar, ktorý sa snaží riadiť môj svet. Strach je kamarát s nižšími svetmi a v jednom takom s tunelmi som blúdil. Vracajúce divadlo prebiehajúce v miestnosti ma už nezaujímalo. V istom momente svojho bad tripu som neudržal slzy v očiach.
Okolo polnoci moje stavy pomaly odznievali. Cítil som sa ako úplná nula. Keď som bol schopný sa aspoň postaviť, rozhodol som sa ísť spať do svojej chatrčky. Do chatky som sa dostal s cudzou pomocou.

Na druhý deň som sa rozprával s účastníkom ayahuascovej ceremónie menom Syl Fester. Syl Fester, s ktorým som si našiel na debatu mnoho spoločných tém, mi prezradil, že zažil vízie, kde prežil so mnou spoločný minulý život. Ten sa odohrával asi v šestnástom storočí. Vraj sme boli obaja čierni mágovia a pracovali sme v rámci spoločných magických operácií. Ja som sa chcel v tom živote od čiernej mágie oslobodiť, on ju miloval. Netuším, čo si mám o jeho vidine myslieť. Každopádne mi bol Syl Fester niečím blízky.

 

Turbulencia dva: Kolísanie nad priepasťou

S účastníkmi výletu som sa cez deň zastavil v jednej indiánskej osadke. Starý Indián nám rozprával niečo zo svojho života i o svojej kultúre. Invazívni parazitickí bieli muži zo západu sa tu nikdy nechovali úctivo k pôvodným obyvateľom Peru. Indián to však bral s humorom a svojou rečou nás celkom pobavil. Potom sme navštívili tzv. Opičie ostrovy, aby sme si pozreli opičky, ale žiadne tu neboli, tak sme sa vydali do našej chatrčkovej oblasti. Každý nasledujúci deň sme absolvovali nejaký výlet.

Pri druhej ayahuascovej ceremónii sme pili väčšiu dávku ayahuascy. Účinky tak mali byť silnejšie. Tentokrát som zmenil taktiku a šiel som do toho bez očakávaní. Od začiatku bol priebeh iný ako pri prvej ayahuasce. Sústredil som sa na predýchavanie srdečného energetického centra, ktoré je zdrojom harmónie. Do procesu som nezapájal rozum a jeho hlások ako predtým. Stal som sa pozorovateľom účinkov ayahuascovej medicíny. Centrum v hrudi aj prácu s energiou som si vizualizoval.

Účinky medicíny sa začali prejavovať velice skoro. Dostal som sa hneď do snových stavov. Podvedomie mi začalo vyjavovať svoje obrazy. Týmito projekciami som prelietaval veľmi ľahko. Ocitol som sa napríklad v akomsi jašterovitom pralese, v ktorom som sa cítil ako plaz, ktorý sa pralesom prediera. V inej scéne sa predo mnou zjavila temná postava s plynovou maskou a tmavým odevom, ktorá na mňa robila akési gesto. Obrazotvornosť bola oveľa farebnejšia a príjemnejšia ako pri prvom sedení. Hladina strachu bola aj počas tejto ceremónie u mňa prítomná, ale v oveľa menšej miere. Mal som pocit, že idem po lane, ktoré je natiahnuté nad priepasťou, ktorá je bránou do dolného démonického sveta. Nad priepasťou sa rozprestierali svety pozitívne. Ja som bol akoby medzi nimi. Vedel som stav lepšie zvládať ako pri prvej akcii. Nechýbalo však veľa, aby som spadol do temných svetov. Počas ayahuascového putovania som sa sústredil aj na predýchavanie centra v bruchu, ktoré je sídlom emócií.
Keď stavy okolo polnoci odozneli, nebol som vyšťavený ako pri prvej ceremónii. Na chvíľu som si pustil ešte meditačnú hudbu do mp3 prehrávača a potom som odišiel do chatrčky bez cudzej pomoci. Počas tohto zážitku som si skúsil, aké to je nebyť ponorený iba v realite dolných svetov.

Syl Fester mi vravel, ako počas druhej ayahuascovej ceremónie videl niektoré svoje minulé životy. Bol vraj krutovládcom a robil ľudstvu nepekné veci, vrátane čiernomagických aktivít.

Šamani nám prezradili, že na ceremóniách spievajú piesne (zvané Icaros), ktoré majú účastníkov oslobodiť od energií, ktoré by im mohli počas zmenených stavov vedomia škodiť. Piesňami šamani zároveň čistia okolitý priestor. Keď sú energie v priestore vyladené, nastupuje liečenie účastníkov, kedy šamani chodia po miestnosti a napájajú sa energeticky na každého účastníka zvlášť.

 

Turbulencia tri: Cefalea

Po druhej ayahuascovej seanse som si povedal, že sa budem prioritne venovať zvládaniu svojich vnútorných strachov.

Istá žena mi vravela, že bola v minulom živote zapletená do čiernej mágie, z ktorej sa snažila vymaniť, a teraz si ju čierni mágovia opäť vyhľadali a snažia sa ju dostať. Ďalšieho účastníka vraj mnohé roky navštevujú svetelné bytosti, ktoré mu naháňajú nepredstaviteľnú hrôzu. Zrejme to nebudú moc pozitívne entity.

Na tretiu ayahuascovú ceremóniu som nastúpil so slušnou bolesťou hlavy. Šaman sa rozhodol, že mi dá iba polovičnú dávku ayahuascy. Rozjazd po vypití dávky bol pomalý. Najskôr som mal pocit, že ayahuascu vyvrátim, ale nedošlo k tomu. Keď účinky nastupovali, začal som vnútorne zažívať slabé vizuálne projekcie, ale nič extra hlboké. Bol som v stave otupenia a moje bdelé vedomie nebolo schopné nasávať mnoho informácií. Začalo to geometrickými tvarmi. Opäť som predýchaval srdečné energetické centrum a neskôr aj centrum v brušnej časti. Hladina strachu bola ešte nižšia ako predtým. Asi som si priebežne aj pospal. Jedna žena vedľa mňa počas celej ceremónie stonala, čo ma dosť vyrušovalo. Šamani chodili ku každému účastníkovi zvlášť a liečili ho. Pri tomto procese šamani spievali piesne a vypľúvali na ayahuascárov nejakú tekutinu. Bolo to pôsobivé. Po šamanovom odchode od môjho tela som zaspal a prebudil som sa na konci ceremónie. Videl som Syl Festera, ako sedí pred šamanmi na dlážke, zvracia do misky a naplno prežíva svoje ťažkosti. Celkovo však na tejto ceremónii skoro nikto nevracal.

 

Turbulencia štyri: Extatizmus

Priebeh štvrtej ayahuascovej aktivity bol opäť úplne iný ako predošlé tri. Eksol som plnú dávku ayahuascy (charakterizovanú jedným štamprlíkom naplneným až po okraj). Priebeh by sa dal rozdeliť na dve časti - pred vymočením sa a po vymočení. Najskôr som predýchaval srdečné centrum, aby som prekonal energie vnútorného strachu. Čoskoro sa mi po nástupe účinkov začali pri zatvorených očiach zjavovať geometrické tvary. Po nich sa spustili scénky vychádzajúce z podvedomia. Vizualizácie boli silnejšie ako pri predchádzajúcich zmenených stavoch. To už som predýchaval a čistil si centrum emócií v bruchu. Videl som napríklad ženu sediacu na záchode alebo tri postavy sediace na terase. Potom som zhliadol scénu v kanáli. Po nej vizualizácie skončili a nastala vnútorná tma. Sústredil som sa na predýchavanie centra v mozgu, ktoré zodpovedá za intelekt a intuíciu. Mal som pocit, že vyletím do vesmíru, ale nejako mi to nešlo. Chcelo sa mi strašne močiť, tak som vybehol na neďalekú toaletu. Cestou na ňu ma motalo. Na záchode bola tma, nešla elektrina a je možné, že som sa pri šťaní netrafil do záchodovej misy.

Keď som sa vrátil na miesto, myslel som si, že je po stavoch. Tak som si ľahol na pravý bok, zavrel som oči a len tak som odpočíval. Avšak akonáhle začali šamani spievať, dostal som sa do zmeneného stavu vedomia. Cestoval som podvedomými víziami, a to úplne bez strachu. Situácie, ktoré som zažíval, vo mne vyvolávali neustály pocit déjá vu, teda mal som pocit, že som to už všetko zažil. Pri víziách som videl napríklad akýchsi pravekých ľudí. Napadlo mi, že by som si takéto stavy vedel vyvolávať aj bez ayahuascy, a táto myšlienka ma nadchla.
Štvrtá ayahuascová ceremónia bola najpríjemnejšia zo všetkých a užíval som si ju naplno. Hovoril som si, že takto by to mohlo byť pri každej skonzumovanej ayahuasce. Na tejto akcii nikto nevracal. Počas cestovania vo svojom svete som nezaspal.

Niektorí ľudia sa snažili počas ceremónie astrálne cestovať. Jeden chlapík vraj navštívil nejaké miesto, ale myslí si, že nebolo skutočné, resp. nebolo z tejto planéty. Niekto iný údajne skutočne astrálne vycestoval, ale šamani potom vytvorili energetickú bariéru, aby sa účastníkovo vedomie radšej nezdržiavalo na nežiadúcich miestach.

Syl Fester, ktorý si tu asi primárne riešil svoje minulé životy, mi na druhý deň vravel, že bol v minulom živote plazou bytosťou. V inom živote bol lovcom reptiliánov na cudzej planéte.

 

Turbulencia päť: Zostup

Tesne pred začatím piatej ayahuascovej akcie som ležal na posteli a pustil som si na mp3 prehrávači svoju obľúbenú hudbu, ktorú som dlhšie predtým nepočúval. Rozplýval som sa blaženosťou pri počúvaní kapiel ako Cynic, Dream Theater, Blackfield a iných hudobných skupín. Takže keď som šiel na ceremóniu, bol som plný optimizmu a mal som výbornú náladu.

Po vypití plnej dávky medicíny som si v skvelej nálade ľahol na matrac a sústredil sa na predýchavanie srdečnej čakry. Keď som mal pocit, že som ju dostatočne predýchal, prešiel som na sústredenie sa na brušné energetické centrum. Keď ayahuasca začala účinkovať, moje telo sa dostalo do spánkovej paralýzy a predpokladal som, že by som mohol vyletieť z tela. Ako toto moje presvedčenie narastalo, môj stav sa stále zhoršoval a dostal som sa do nepríjemného rozpoloženia. Videl som geometrické tvary - mriežky a čiary, a po nich nasledovali tmavé vizualizácie, ktoré boli podobne zafarbené ako pri prvej ayahuascovej ceremónii, teda do čierneho odtieňa. Cítil som nepríjemné vibrácie. V miestnosti, v ktorej ceremónia prebiehala, sa nachádzali dve mačky, strážkyne podsvetia. Videl som pred sebou, či skôr v sebe niečo ako temný vesmír posiaty pár hviezdami, ktorý sa ukázal byť skôr bránou do dolného sveta. Strážkyne podsvetia ma doň očividne bez problémov vpustili.
Nasledujúce vízie boli nepríjemné, tak som si ľahol na bok a zaspával som. Môj stav ale nebol až tak hrozný ako počas prvej ayahuascovej akcie. Tentokrát som ho pozoroval a nezapájal som do priebehu hlas mysle. Rád by som sa počas neho posunul niekde inde, tak som rozdýchaval srdečné centrum, no bolo to márne. Zaspal som a prebudil som sa neskôr. Šamanov som počas tejto ceremónie takmer vôbec nevnímal. Táto akcia začala priaznivým vnútorným rozpoložením a skončila bad tripom.

Jednému účastníkovi sa počas ayahuascovej ceremónie podarilo úspešne astrálne vycestovať. Dostal sa na chodník pred budovu, v ktorej sme mali ceremóniu.

 

Turbulencia šesť: Návrat do temnoty

Šiesta ayahuascová ceremónia bola vyvrcholovacou akciou. Malo to byť pompézne finálne zavŕšenie výletov do zmenených stavov vedomia.
Poobede začalo pršať. Ľahol som si na postel a opäť som si pustil do uší hudbu, pri ktorej som sa rozplýval.

Posledná ayahuascová akcia mala byť zameraná na vytvorenie si ochrany. Bolo vhodné predýchavať ktorékoľvek centrum v tele kvôli jeho aktivizácii, čím si človek môže zlepšiť životnú situáciu v rôznych oblastiach života. Ayahuasca už pomaly kvasila a jej chuť bola extrémne horká a nefajnová.
Tretí krát po sebe som si dal plnú dávku. Moja nálada bola najskôr rovnako výborná ako pri predošlej ceremónii. Ľahol som si na matrac a čakal, čo sa bude pri finále diať. Asi sa mi podarilo na chvíľu si zdriemnuť, pretože som spozornel pri vlastnom pochrapkávaní si. Dlho sa nič nedialo, tak som mal podozrenie, že dnes z toho nič nebude. Potom som v istom okamihu dostal víziu, že sa nachádzam pri rieke, na ktorej pobreží sedela dlhovlasá mužská postava s oholenou tvárou a mladíckym výzorom. Usmiala sa na mňa a niečo mi povedala a ukazovala rukami. Napadlo mi, že je to prievozník, ktorý ma prevezie loďkou na druhú stranu rieky. Po tomto zvláštnom stretnutí sa vo mne začal prejavovať strach, ktorý naberal na intenzite. Možno bol ten fešný muž Strážcom prahu. Videl som bliknutie farieb ako purpurová a zelená, ktoré sa stratili do temnoty. Zrazu som pocítil nepríjemný tlak v hrudníku, akoby mi na neho niečo, nejaká nedobrá bytosť sadla a deaktivovala srdečné centrum.

Videl som zástup čiernych neidentifikovateľných postáv, medzi ktorými stál jeden z účastníkov ceremónie. Ľahol som si na ľavý bok, zatiaľ čo šamani spievali pieseň. Zrazu som mal pocit, akoby som dostal do tela elektrický šok. Myklo ma, ruka mi vyletela do vzduchu a okamžite nastalo hrobové ticho. Bolo to ako keby sa v jednom momente posunul čas dopredu. Po speve nebolo ani stopy. Moja myseľ si položila otázku: čo ak to urobil démonický dravec?! Z tejto úvahy som dostal paranoju a začal som vnútorným zrakom sliediť po dravcovi. Nechcel sa mi ukázať, hajzlík. Ale mal som silný pocit, že tam niekde striehne. Ocitol som sa v čierňave. Strach prechádzal celým mojim telom, prevaľoval som sa na matraci zboka na bok a nevedel som, ako s týmto stavom naložiť. Zaspal som.

Prebudil som sa na to, ako všetci účastníci ayahuascovej ceremónie odchádzajú preč z miestnosti. Jeden z organizátorov akcie ma vyhnal z matrace. Nevedel som pochopiť, čo sa deje a bad trip pokračoval ďalej. Do chatrčky som bol schopný prísť sám, ale s príšerným vnútorným pocitom.
Keď som si ľahol do postele a chystal sa zaspať, vnútorný strach vôbec neutíchal. Vonku nastala búrka. Videl som záblesky svetla. Moje myšlienky sa stále stáčali k tomu, že dravec sa kŕmi mojou životnou energiou.

 

Post ayahuascum

Počas ayahuascových seansí účastníci zažívali znovu svoje traumy, minulé životy, astrálne cestovanie, zjavili sa im totemové zvieratá, prípadne niekto niekedy nezažil aj nič. Istý účastník zažil dotyk absolútna a videl realitu ako počítačový program vo filme Matrix. Iný vyvracal svoje ego. Každý teda prežíval svoje vlastné jedinečné zážitky. Čo to každému skutočne prinieslo, zrejme ukáže čas. Ľudia si však prežitky pochvaľujú a mnohých to posunie ďalej. Ja sa v tomto životnom období venujem najmä téme o démonoch a temných stránkach života a výskumom s tým spojeným, preto som si asi tieto veci v sebe otvoril a nahliadol do nich. Dosť to mnou otriaslo. Každopádne čím lepšiu náladu a väčšie očakávania som mal, tým bol ayahuascový stav obtiažnejší a zlovestnejší. A keď to bolo naopak, tým krajšie zmenený stav vedomia prebiehal. Počas troch ceremónií u mňa prevažovali veľmi temné emócie.

Syl Fester, ktorý má mať korene v starej českej kráľovskej pokrvnej línii, po poslednej akcii vravel, že ho posadol démon. Správal sa zvláštne až šialene. Príroda sa na chvíľu taktiež pomiatla a stala sa oveľa divokejšou. Jeden účastník videl, ako Syl Fester zmätene odišiel do pralesa a ako sa pri tom otvorili brány pekla.

Niektorí zo sprievodcov, ktorí nás mali v Peru na starosti, majú za sebou sedemdesiat ayahuascových výletov a viac a stále sa ešte čistia. To je ale proces na celý život. Ja som s ayahuascou určite neskončil. Toto bolo zaklopanie a prebudenie skrytých hrozieb.

NAVŠTÍV SVET PSYCHEDELICKÝCH ZÁŽITKOV TU.

---

Ďalšie informácie nájdeš na facebook stránke "Strážca poznania" - klikni tu.

KONIEC.

Autor: Mário Oláh | sobota 10.12.2016 13:43 | karma článku: 21,66 | přečteno: 1507x
  • Další články autora

Mário Oláh

Liber Mage & Psychonaut: Zlatý prach a zvláštny meditačný stav

Lokálny šaman prezývaný Aston Martin, ktorého som stretol na divokej undergroundovej hudobnej párty, mi daroval syntetický kryštalický prášok zlatej farby zvaný Zlatý prach.

8.12.2020 v 11:37 | Karma: 14,27 | Přečteno: 981x | Ostatní

Mário Oláh

Virtuálna realita (report)

Vďaka pranksterovi Daykillovi a Vrastislavovi sa mi naskytla vhodná príležitosť otestovať bytie v dostupnej modernej virtuálnej realite.

18.9.2020 v 13:22 | Karma: 15,57 | Přečteno: 750x | Ostatní

Mário Oláh

Klávesovo-vizuálne skeče

S hudobníckym kamarátom Špajtelom sme vytvorili súbor miniatúrnych muzikálnych videí, kde sú využité niektoré aktuálne ksichtovo-transformačné možnosti populárnej aplikácie zvanej Messenger.

14.8.2020 v 8:49 | Karma: 14,41 | Přečteno: 302x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #3

Vďaka magickej rastline sily zvanej Yebovka sa moje vedomie ocitlo v budúcnosti a videl som veci, ktoré popisujem na nasledujúcich halucinoriadkoch.

19.7.2020 v 17:31 | Karma: 14,50 | Přečteno: 714x | Ostatní

Mário Oláh

Čarotajný svet budúcnosti: nevšedné futuristické vízie #2

Futuristické vidiny, ktoré ľudskej rase cez článok sprostredkujem, mi počas nokturnálnej meditácie premietol do predstáv bizarný démon futurizmu zvaný Kokondo, ktorý sa mi z ničoho nič zjavil pred panvou.

4.7.2020 v 14:56 | Karma: 14,36 | Přečteno: 560x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 186
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2196x
"Som Nikto, a predsa existujem," prehovoril Frater Neminem.

Nájdeš tu pár článkov o okultizme, satanizme, elitnej pedofílii, demiurgovi Saturnovi, tajných spoločnostiach, globálnej agende, filmovej a hudobnej agende, o psychonautických zážitkoch zmenených stavov vedomia, ďalej zväčša necudné poviedky, "poéziu", zverejnené zápisky z magického denníka Fratera Saepesa, opis snov a iné veci a rôznorodé hovadinky!
Autor si vyhradzuje právo na prezentáciu svojho pohľadu na svet.
Pre zdieľanie ďalších užitočných informácií slúži platforma na Telegrame zvaná Strážca poznania.